Τα «πρωτογενή χρώματα» δηλαδή το κόκκινο, το μπλε και το κίτρινο, αποτελούν τις βάσεις πάνω στις οποίες δομούνται όλα τα υπόλοιπα. Έτσι, δημιουργείται ένας άξονας, στη μία πλευρά του οποίου τοποθετούνται τα «ψυχρά χρώματα», που έχουν εντονότερο το μπλε στοιχείο, και στην άλλη του πλευρά τα «θερμά», με περισσότερη κίτρινη ή κόκκινη βάση. Ο τύπος χρώματος θα σας δώσει τη χρωματική «συνταγή» που θα ταιριάξει στο πρόσωπο της πελάτισσάς σας και θα σας καθοδηγήσει. Οι άνθρωποι χρωματικά διακρινόμαστε σε τέσσερις κατηγορίες, όσες και οι εποχές του χρόνου. Κάθε κατηγορία έχει με τη σειρά της τρεις επιμέρους διαβαθμίσεις: ανοιχτή, μεσαία και σκούρα.
Τι γίνεται, όμως, όταν η πελάτισσά μας ζητά ένα χρώμα το οποίο, κατά την επαγγελματική μας άποψη, δεν της ταιριάζει; Τι πρέπει να κάνουμε, ως επαγγελματίες και καταξιωμένοι colorists, όταν, αφού αιτιολογήσουμε λεπτομερώς τη διαφωνία μας, εκείνη συνεχίσει να επιμένει; Η απάντηση είναι η εξής: Όταν η επιθυμία είναι τόσο δυνατή, «σπάμε» τον κανόνα και, τότε, όλα μπορούν να αλλάξουν.
Η επιλογή του σωστού χρώματος μαλλιών είναι μια διαδικασία που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς μπορεί να αναδείξει ή να υποβαθμίσει την εμφάνιση ενός ατόμου. Κάθε επαγγελματίας κομμωτής γνωρίζει ότι το σωστό χρώμα μαλλιών δεν εξαρτάται μόνο από τις τρέχουσες τάσεις της μόδας, αλλά και από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου, όπως ο τόνος του δέρματος, το χρώμα των ματιών και το προσωπικό στυλ. Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε μερικά από τα βασικά κριτήρια που πρέπει να λάβει υπόψη του ένας κομμωτής για να βοηθήσει τους πελάτες του να βρουν το τέλειο χρώμα μαλλιών.
Ο τόνος του δέρματος είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν επιλέγουμε χρώμα μαλλιών. Ο τόνος μπορεί να είναι ζεστός, ψυχρός ή ουδέτερος και οι αποχρώσεις των μαλλιών πρέπει να συνδυάζονται ανάλογα.
Το χρώμα των ματιών αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα για την επιλογή του χρώματος μαλλιών.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη είναι η προσωπικότητα και το στυλ του πελάτη. Ο κομμωτής πρέπει να γνωρίζει πώς το χρώμα των μαλλιών μπορεί να επηρεάσει την αυτοπεποίθηση και την καθημερινή εικόνα του πελάτη. Ένας τολμηρός, εξωστρεφής πελάτης μπορεί να επιθυμεί έντονες αποχρώσεις, όπως το φωτεινό κόκκινο ή το μοβ, ενώ ένας πιο διακριτικός ή κλασικός τύπος μπορεί να προτιμάει φυσικές αποχρώσεις που ταιριάζουν με τον τόνο του δέρματος.
Η συντήρηση είναι επίσης ένα κρίσιμο στοιχείο για την επιλογή του χρώματος. Ένας πελάτης που δεν έχει χρόνο ή διάθεση για συχνές επισκέψεις στο κομμωτήριο πρέπει να επιλέξει χρώματα που είναι εύκολα στη συντήρηση, όπως το φυσικό καφέ ή το σκούρο ξανθό, τα οποία δεν χρειάζονται τακτικό φρεσκάρισμα. Αντίθετα, οι πιο φωτεινές αποχρώσεις όπως το πλατινέ ξανθό ή το κόκκινο απαιτούν περισσότερη φροντίδα.
Μια άλλη συμβουλή που συχνά προσφέρουν οι κομμωτές είναι να δοκιμάσουν οι πελάτες προσωρινές βαφές ή χρωμομάσκες πριν καταλήξουν σε μια μόνιμη αλλαγή. Έτσι, μπορούν να δουν πώς τους ταιριάζει ένα νέο χρώμα χωρίς να ανησυχούν για τη μόνιμη δέσμευση. Ειδικά αν θέλουν να δοκιμάσουν τολμηρές αποχρώσεις, αυτή η προσέγγιση είναι ιδανική.
Το σωστό χρώμα μαλλιών μπορεί να αναδείξει την ομορφιά και την αυτοπεποίθηση ενός ατόμου. Ένας επαγγελματίας κομμωτής πρέπει να λαμβάνει υπόψη τον τόνο του δέρματος, το χρώμα των ματιών, το προσωπικό στυλ και την καθημερινότητα του πελάτη, για να κάνει την ιδανική πρόταση. Η εξατομίκευση της επιλογής του χρώματος μαλλιών είναι το κλειδί για να πετύχεις ένα αποτέλεσμα που θα κάνει τον πελάτη να αισθάνεται και να δείχνει υπέροχα.