Είμαστε όλοι τόσο διαφορετικοί όμως έχουμε τις ίδιες ανάγκες. Σίγουρα όλοι έχουμε ανάγκη τις υπηρεσίες του κομμωτηρίου αλλά ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και θέλουμε να απολαύσουμε την υπηρεσία που ζητάμε με διαφορετικό τρόπο και διαφορετικό κόστος. Τα πάντα μέσα στο κομμωτήριο θα πρέπει να είναι επιλεγμένα, το προσωπικό εκπαιδευμένο και οι υπηρεσίες με το κόστος «στημένα» έτσι ώστε να προσελκύσουμε το πελατολόγιο που θέλουμε. Π.χ. Νοικιάζω, εξοπλίζω και διακοσμώ ένα κομμωτήριο με πολύ ακριβά πράγματα, ακριβές επώνυμες εταιρίες και όλη η εικόνα του καταστήματος, μου δημιουργεί πολύ ακριβούς συνειρμούς. Εάν ανήκω στην κατηγορία που θέλω να κουρευτώ με 5€ δεν θα ανοίξω ποτέ αυτή την πόρτα. Άρα θα πρέπει από πριν να έχω αποφασίσει, πως θα διακοσμήσω το χώρο μου, ποιος θα είναι ο τιμοκατάλογος μου, ποιες οι υπηρεσίες που θα προσφέρω και με ποιες εταιρίες θα συνεργαστώ. Τέλος να αναρωτηθώ, θα επέλεγα αυτό το κομμωτήριο για μένα και γιατί.
Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει τα πάντα στα κομμωτήρια. Από αθέμιτο ανταγωνισμό, πολύ χαμηλές τιμές, μη εκπαιδευμένο προσωπικό, πολλά κομμωτήρια ανά περιοχή και αμέτρητα άτομα που εξυπηρετούν κατ’ οίκο. Έχουμε όμως δει και θετικές εξελίξεις, όπως πολλές διαφορετικές εταιρείες με μεγάλη γκάμα προϊόντων και εξαιρετική εξέλιξη στα χημικά συστατικά τους. Μεγάλο εύρος τιμών στις αγορές μας, πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια και μία εντυπωσιακή ανάπτυξη στις τεχνικές του βαφείου την τελευταία δεκαετία. Τα social media που μας δίνουν την ευκαιρία να διαφημιστούμε δωρεάν και να γίνουμε γνωστοί καθώς και το πελατολόγια μας το οποίο έρχεται, έχοντας «αγοράσει» ήδη την υπηρεσία που θέλει. Επισκέπτομαι αρκετά κομμωτήρια καθημερινά και όχι μόνο στην Αττική αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σε όλες τις περιοχές ανεξάρτητα την γειτονιά, το μορφωτικό ή οικονομικό επίπεδο, υπάρχουν κομμωτήρια που έχουν πολλή δουλειά και κάποια που απλά επιβιώνουν.
Όλα τα κομμωτήρια που δεν είναι ευχαριστημένα, μου λένε σχεδόν τους ίδιους λόγους που η δουλειά τους έχει μείωση:
Στην περιοχή μου οι καταναλωτές δεν δαπανούν χρήματα
Όλες θέλουν φτηνή τιμή στην βαφή
Δύο στενά πιο κάτω υπάρχει κομμωτήριο που κουρεύει με 5€
Δεν χτενίζονται πια οι γυναίκες
Δεν υπάρχει μεταπώληση, όλες αγοράζουν από το Super Market
Δεν μου αναφέρουν ποτέ όμως τα κομμωτήρια της περιοχής τους που έχουν δουλειά, που έχουν καλοπληρωμένο τιμοκατάλογο και μεταπώληση. Ο κλάδος αλλάζει γρήγορα και πρέπει να βρούμε τον τρόπο να εκσυγχρονιζόμαστε.
Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα κομμωτήρια που έχουν δουλειά και οικονομικό όφελος στο τέλος της χρονιάς είναι τα κομμωτήρια , όπου το προσωπικό είναι εξαιρετικοί κομμωτές, παρακολουθούν συνέχεια σεμινάρια, εξελίσσονται, λειτουργούν σαν ομάδα, και έχουν καλοπληρωμένες υπηρεσίες. Την πελάτισσα για να την θεωρήσουμε «δική μας πελάτισσα», θα πρέπει να έρχεται στο κομμωτήριο για εμάς και όχι για την τιμή ή για τα προϊόντα.
Η πελάτισσα για να παραμείνει στο κομμωτήριο θέλει και τις τρεις βασικές υπηρεσίες ( κούρεμα – χρώμα – χτένισμα) σε υψηλό επίπεδο και να νιώθει φεύγοντας από το κομμωτήριο ότι αυτό που πλήρωσε άξιζε!!! Κατά την άποψη μου το 2021 υπάρχουν αρκετές πολύ καλές εταιρίες στην παγκόσμια αγορά. Επιλέξετε για το κομμωτήριο σας εταιρείες που σας προσφέρουν το χρυσό τρίπτυχο: ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΤΙΜΗ.
Όσοι συνάδελφοι κάνουν μαζί μου σεμινάρια γνωρίζουν την εξειδίκευση μου στο βαφείο. Από αυτή την θέση θα σας υπενθυμίσω ότι τα καστανά μαλλιά είναι το 60% του βαφείου και τα ξανθά η πιο ακριβή υπηρεσία του κομμωτηρίου. Γνωρίζουμε όλοι ότι η επισκεψιμότητα στο κομμωτήριο έχει μειωθεί. Γι’ αυτό το λόγω θα πρέπει να ανεβάσουμε την καρτέλα της πελάτισσάς μας. Δημιουργήστε γρήγορες, εμπορικές υπηρεσίες. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας. Ελέγξτε το κόστος των προϊόντων και τους χρόνους εφαρμογής.
Στην εποχή μας, επιβάλλεται να προσφέρουμε κάτι πολύ καλύτερο από το κατ’ οίκο ή από τα πολύ φτηνά κομμωτήρια για να έχουμε πιστούς πελάτες. Όλοι γνωρίζεται την αγάπη που έχω για τα ξανθά μαλλιά. Τι συμβαίνει με τα περισσότερα κομμωτήρια και τα ξανθά μαλλιά. Έρχεται η πελάτισσα με φυσικό 4 ή 5 και θέλει να γίνει πολύ ξανθιά χωρίς να κάνουμε αποχρωματισμό. Εμείς παρασυρόμαστε από την πελάτισσα και θεωρούμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι αν της πω «δεν γίνετε», θα την χάσω. Εφαρμόζουμε μία ξανθιστική η οποία δεν έχει την δύναμη να ανοίξει την φυσική βάση του 4 & του 5. Στην συνέχεια εφαρμόζω ένα ρεφλέ (δυστυχώς στην εποχή μας κάνουμε ακόμα ρεφλέ με βαφές) δυνατό σε χρωστικά για να διορθώσω τα πορτοκαλοκίτρινα στοιχεία και έχω σαν αποτέλεσμα ένα μουντό ξανθό με ταλαιπωρημένα μαλλιά και σκούρα «λερωμένα» φυτράκια σε περλέ, βιολέ, ανθρακί χρώματα ανάλογα την φόρμουλα που χρησιμοποίησα.
Λέω σαν ειδικός colorist στην πελάτισσα: σε 2-3 λουσίματα θα ανοίξει και θα είναι τέλειο. Όντως μετά από 10 μέρες και 2-3 λουσίματα έχει φύγει η μουτζούρα και η πελάτισσα έχει ωραίο χρώμα. Για πόσο? Για 5 ημέρες, διότι στις 15 έχει αρχίσει να φαίνεται η σκούρα ρίζα. Δεν νομίζεται ότι χρεώνουμε πολύ ακριβά και ότι δεν αξίζει να πληρωθούμε για τις 5 ημέρες που η πελάτισσα θα έχει ωραίο χρώμα?
Και να θυμάστε: Η πελάτισσα φεύγοντάς από το κομμωτήριο θα πρέπει να χαμογελάει, να παίζει με τα μαλλιά της, να νιώθει όμορφη και μοναδική!!!